Foglalkozások menete - kisgyermekek, kamaszok

Kedves Szülő!
 
    Eddigi tapasztalataim szerint akkor kerestek meg engem, amikor gyermeketek "kezelhetetlenné" vált, amikor nem találjátok a kapcsot az ő "dacossága" és a ti "nevelési szándékaitok" között....
 

KISGYERMEKEK:

    Előfordul az is, hogy gyermeked valamiféle kényszercselekedetbe kezd (hajtépés, újjszopás, körömrágás, hiszti, stb..), vagy "figyelemzavarosnak", diszlexiásnak titulálják és te megijedsz, hogy hogyan tovább, hiszen a legjobbat akarod neki! Észreveszed, hogy beszédészlelési, megértési gondokkal küzd, nem figyel oda a foglalkozásokon, iskolai órákon, illetve nem érti meg, vagy nem figyeli az utasításokat. Figyelme szétszórt, nem bír egy helyben, egy godnolatban maradni. A túlzott anya-kapcsolat is gondot okoz néha, amikor gyermekednek elérkezett a leválás időszaka, de ő nélküled nem hajandó sehol sem megmaradni. 
    Mindezeket a feladatokat csakis Veletek, Szülőkkel együtt, összefogva, közös munkával tudjuk elvégezni, hogy a kellő eredménynek aztán együtt örülhessünk! Hogy majd a végén - mindannyiótok örömére - közösen láthassuk gyermeketek örömét, kiegyensúlyozozott lényét. 
 
    Számomra minden kisgyermek egy új kihívás. Csodálatos kívülről szemlélni a kirajzolódó folyamatot, ahogyan foglalkozásról foglalkozásra alakul a gyermek személyisége, épülnek emberi érékei. Soha nem lehet kijelenteni, hogy egy adott bevált módszer minden gyermek alakítására alkalmas, hiszen minden egyes kis ovódás, vagy iskolás külön világ, külön nézőpont a világra. Olyan,amely megismételhetetlen, amilyenből csak egyetelenegy van: ő. Így tekintek minden egyes kis lényre, próbálok ráhangolódni rezdüléseikre, gondolataikra és mindeközben rengeteget tanulok tőlük. :)
Gyermekeink valójában érett lelkű lények gyermek testben, ezért mindig magammal egyenrangú szinten kezelem őket. Csodálatos képességeik vannak, és az élet súlyától még sebzetlen a lelkiviláguk, így kellő tiszta nyitottsággal állnak az új befogadása elé. Viszont nekik is vannak félelmeik, amelyeket hamar feltárnak előttem, érezvén, hogy kellő komolysággal figyelem belső kis zajlásaikat. Ezeket a félelmeket komolyan feldolgozzuk, a helyükre tesszük. Arra a helyre, ahol számára is megnyugtató és kezelhető lesz. Segítek megismerni önmagát, saját külvilágra adott reakcióit, hangulatait, érzelmeit. 
    
Mindebben segítségül hívom az alábbi eszközöket:
  • Jobb agyfélteskés gondolkodást erősítő (figyelemfejlesztő) feladatokat
  • Képzelőerőt, kreatív képalkotást, vizuális készségeket fejlesztő gyakorlatokat
  • Meditációt
  • Képzelőerőt és az alapvető emberi értékeket fejlesztő meséket
  • Művészetterápiát (rajz, ének, versírás, meseírás, stb...)
  • Koncentrációs készséget növelő társasjátékokat
  • Drámajátékot
  • Mandalaterápiát
  • Őszinte, mély, egyérüttérző beszélgetést, amelyben a gyermek igazi önmaga lehet
  • Szükség esetén gyógynövények, homeopátiás szerek, immunerősítők javaslata, melyek segítik az idegrendszer működését
Nézz körül itt:

 

KAMASZOK, KISFELNŐTTEK:

    Mint Szülő arra gondolsz: "Hol rontottam el, hogy visszabeszél, hogy meg sem hallja, amit mondok, hogy arogáns, hálátlan, flegma és nem őszinte..."
Gyakori probléma, hogy nem tanul kamasz gyermeked, elréved az internet-szörfözésben, szerelemben, bandázásban, csak az iskola és a kötelesség nem érdekli. Az is megfordul a fejedben, hisz napi szinten hallani, hogy füvezik, vagy esetleg más... Hétvégente esetleg buli, party, italozás, és ki tudja hol jár az éjszakában... Próbálsz vele szót érteni, de ő zár, "nem lehet beszélni a fejével". Ha hozzám fordulsz segítségért, először is megköszönöm bizalmad, majd kérek tőled egy időpontot, amikor először mi "felnőttek"  beszéljük át a "problémát". Ezen beszélgetés alatt figyellek, figyelem akcióidat, reakcióidat, saját lelki terheid, érzelmeid áramlását, belekérdezek a te gyermekkorodba, életedbe, házasságotokba, vagyis igyekszem megismerni gyermeked lényét, környezetét, amióta megszületett hozzátok. Mindez feltétlenül elengedhetetlen ahhoz, hogy közösen munkához lássunk. 
    Elsőként megbeszéljük a te/ti feladataitokat, hogy mint szülők mivel tudtok segíteni az egyensúly helyreállításának érdekében. hogy kezeljétek, illetve hogy ne kezeljétek gyermeketeket. Megbeszéljük, hogy magatoknak milyen személyiségfomáló erőkre van szükségetek, hogy példamutatásotok által gyermeketek is fejlődhessen az emberréválás útján.
    Ezután jöhet a gyermek. Mindig őszintén és nyitottan beszélek vele, hogy érezze részemről a teljes elfogadást. Nem ítélkezem, nem bírálom. Egyszerűen megértem... Beleérzem magam a helyzetébe, lelki attitüdjébe, abba az állapotba, amikor már nem lehet felelőtlen gyermek, de valójában még nem felnőtt. A felnőttéválás csomagját éppen most tette vállára az Élet. Ezzel nehezen birkózik. A társadalmi és szociális beilleszkedés sokszor szemben áll vágyaival, a most nyíló ego önakarat-érvényesítő erejével. Nagyon nehéz számára ez a munka, és én biztosítom, hogy abszolút látom/értem ezen folyamatokat. Lassan-lassan az első egymásra hangolódás és bizalomépítés után megkezdődik a tényleges munka: személyiségének formálása az alapvető emberi értékek mentén.
 
A munkában való eszközeim:
  • Nyilt, őszinte beszélgetés
  • Önismereti feladatok közös elvégzése 
  • Személyiségfejlesztés gyakorlati, művészeti eszközökkel
  • Meditáció
  • Helyzetgyakorlatok drámajátékkal
  • Házifüzetben önismereti feladatok végzése otthon
  • Tevékenység- és érzelem napló vezetése
  • Szükség esetén gyógynövények, homeopátiás szerek, immunerősítők javaslata, melyek segítik az idegrendszer működését
 

CSOPORTOS FOGLALKOZÁSOK/ TÁBOROK:

Középiskolákban, közösségekben, nyári táborokban a közösség ereje által vezérelt, jó hangulatú, ösztönző programok, foglalkozások.
Szívesen részt veszek meghívásra óvodákban, osztályfőnöki órákon személyiségfejlesztő programokkal.
TEGYÜNK EGYÜTT GYERMEKEINKÉRT, AKIK A MI JÖVŐNK IS...